Co wpływa na koszty współpracy z firmą kurierską?

Przedsiębiorstwa decydujące się na współpracę z firmami kurierskimi podpisują umowy, w których znajdują się szczegółowe zapisy dotyczące warunków współpracy. Zanim podpisze się taką umowę warto dokładnie zapoznać się z poszczególnymi zapisami. Zachowanie ostrożności pozwala uniknąć między innymi ukrytych kosztów.

                W ramach współpracy z firmą kurierską mogą pojawiać się dodatkowe koszty. Informacje o ewentualnych kosztach dodatkowych można znaleźć w zapisach umów. Warto sprawdzić ceny za dostawę po wskazanych w umowie godzinach, opłaty paliwowe czy drogowe, ubezpieczenia.

Jak wygląda kwestia ubezpieczenia?

 Bardzo ważne jest sprawdzenie kwestii ubezpieczenia przesyłek. W poszczególnych firmach kurierskich ubezpieczenie paczki może być dostępne na różnych warunkach. Ubezpieczenie może być zawarte w cenie przesyłki. Jednak konieczne może być również dokonanie dodatkowej opłaty za ubezpieczenie poza ceną przesyłki. Firma kurierska może oferować również możliwość zwiększenia ubezpieczenia na wybrane typy przesyłek.

Sposób opłacania ubezpieczeń przesyłek kurierskich bezpośrednio wpływa na koszty korzystania z usług kurierskich. W poszczególnych firmach inne rozwiązania dotyczące korzystania z ubezpieczeń mogą okazać się bardziej korzystne. Jeśli większość przesyłek nie musi być ubezpieczonych wówczas lepszym rozwiązaniem może być zdecydowanie się na oferty z opłatą za ubezpieczenie poza ceną przesyłki. Natomiast gdy niemal każda przesyłka musi być objęta przynajmniej standardowym ubezpieczeniom dobrze jest, gdy ubezpieczenie jest zawarte w cenie nadania przesyłki.

Zasady rozliczeń i reklamacji

Sprawdzony kurier ups będzie w stanie zapewnić sprawne realizowanie reklamacji. Przejrzysta, prosta procedura składania reklamacji zwiększa wygodę korzystania z usług kurierskich. Przy podejmowaniu współpracy z firmą kurierską warto sprawdzić, także sposób rozpatrywania szkód, które powstają poprzez uszkodzenie przesyłki, towaru. Ważna kwestią jest sprawdzenie również zasad rozliczeń, czyli terminów płatności oraz wystawiania faktur.